בחירת רהיטים ומערכות ישיבה

למה הכוונה ב'מערכת ישיבה' והאם אלה שונות מסידור הרהיטים הקלאסי של "2+3"? למה כדאי לשים לב כאשר בוחרים בין מערכות ישיבה שונות?

 

מערכת ישיבה יכולה להיות כל שילוב של ספות וכורסאות או רהיטי ישיבה. המקובלות כיום ביותר הן ספות פינתיות שמשתלבות יחד לספה פינתית גדולה ורחבה, או שתי ספות נפרדות, בנות שני מושבים ושלושה מושבים. במקרים מסוימים, מעצבים משתמשים בשילובים פחות מקובלים כדי ליצור את מערכות הישיבה, כולל, למשל, ספת יחיד: ספה קטנה למדי, שלא יכולה לשמש זוג, אבל היא גדולה מכורסא. הנוחות של ספות קטנות כאלה לא תמיד ברורה מאליה אבל האמת היא שאם יש לכם מקום בסלון, כורסא רחבה כזו כחלק ממערכת ישיבה יכולה להיות נוחה מאוד וידידותית.

רהיטי ישיבה

אחד הדברים הראשונים שיש לשים אליהם לב בבחירה בין רהיטי ישיבה שונים הוא סגנון הסלון: מערכות ישיבה מגיעות בשפע של סגנונות. יש מערכות סלוניות שבנויות משילוב של ספות פינתיות, כאמור. אלה מוגבלות לסגנונות מודרניים יחסית. לעומתן ישנן מערכות ישיבה קלאסיות – 2+3 – וכאן ישנו מגוון גדול יותר של סגנונות ועיצובים: ממערכות ישיבה בסגנון ברוק או רוקוקו, ועד מערכות ישיבה בסגנון סקנדינבי, מינימליסטי. הסגנון האירופי הקלאסי של מערכות ישיבה נוטה להיות מצועצע יותר, עם פיתוחים בעץ וצביעת זהב. לעומת זה, ככל שאנחנו מתקדמים בזמן וצועדים קדימה, מערכות הישיבה מקבלות יותר ויותר קווים אחידים ופשוטים; בין אם אלה קווים ישרים, ובין אם הם קווים מעוגלים.

 

ההבדלים הגדולים הבאים בין מערכות ישיבה הם הבדלים בחומרים מהן הן בנויות. נניח לרגע לשלד של הספות, ונתרכז רק בחלקים הנראים לעין של מערכות הישיבה. כאן אפשר למצוא ספות או כורסאות שמציגות כלפי חוץ עץ חום, כבד וקלאסי, מערכות ישיבה עשויות פלסטיק או אפילו פיברגלאס, ומערכות רהיטים שהחלקים הגלויים שלהן עשויים מברזל או מתכת אחרת. על אלה יהיו מתוחים סוגים שונים של בדים – טבעיים או סינטטיים – או עור, במגוון גדול מאוד של צבעים, סגנונות ואיכויות.

בבחירת מערכת ישיבה, חשוב מאוד לוודא שלא רק סגנון מערכת הסלון מוצא חן בעינכם ומתאים לכם, אלא שגם סוג הריפוד – עור, בד טבעי או כל סוג ריפוד אחר – מתאים לסגנון החיים שלכם. אל תקנו מערכת ישיבה שמבוססת על בד רגיש ועדין, אם יש לכם חיות מחמד בבית או ילדים קטנים. אם הסלון שלכם בנוי כך שמערכת הישיבה תהיה חשופה לשמש, ודאו שהבד (וגם העור) לא דוהה בקלות וכד'.

 

לאחר שבחרתם במערכת ישיבה מסגנון מסוים, בגודל ובסגנון המתאימים לכם, ודאו שהיא מורכבת מחומרים טובים ומיוצרת בצורה איכותית.