אילו סוגי ריצוף קיימים לדירה חדשה

אחד החלקים המהנים ביותר במלאכת העיצוב של הדירה החדשה הנו תהליך הבחירה של סוג האריחים לרצפה. אם גם אתם עומדים כרגע בפני ההחלטה כיצד לרצף את הדירה החדשה שלכם – כאן תוכלו ללמוד על מגוון סוגי הרצפות הקיימים היום בשוק.

מדוע חשוב להשקיע בבחירת הריצוף לדירה?

בחירת סוג המרצפות לדירה, כמו גם העיצוב שלהן, הנו אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך הבנייה והעיצוב של הבית. השקעה נבונה באיכות גבוהה צפויה להשתלם לכם לאורך השנים – שכן ריצוף איכותי מחזיק מעמד זמן רב. מרצפות זולות ופשוטות נוטות להישחק ולהיסדק, מה שיחייב החלפה שלהן בעתיד הלא רחוק. מעבר להיבט הפונקציונלי, גם מבחינה עיצובית למראה של הרצפה ישנה השפעה רבה על מראה החלל כולו. בחירה מוצלחת של עיצוב צפויה לזכות אתכם במחמאות רבות מכל האורחים העתידיים.

למה כדאי לשים לב בעת הבחירה?

בעת הבחירה כדאי לשים לב למספר היבטים מרכזיים. ראשית כל, התרשמו ממגוון העיצובים הקיימים באותו סוג. חלק מסוגי הריצוף מציעים מגוון רחב בעוד שאחרים מציעים מגוון יחסית מצומצם. לצד זאת, מהבחינה הפונקציונלית כדאי להתעניין במידת השחיקה ובמידת הספיגה של האריחים. אל תהססו להתייעץ עם מומחים בתחום כדי לקבל מושג מהו המוצר האופטימלי עבורכם.

שני סוגים מרכזיים – טבעי ומלאכותי

קיימים בשוק שני סוגים שונים של ריצוף לדירה ולבית –טבעי ומלאכותי. מה שמבדיל בין השניים הנו מקור החומר אשר משמש ליצירת המרצפות. הטבעי נלקח ישירות מן הטבע והאדמה, בעוד שהתעשייתי הנו פרי מלאכתו של יד אדם. בין סוגי הריצוף הטבעי תוכלו למצוא שיש, גרניט, בזלת וצפחה. לעומת זאת, אריחים מלאכותיים עשויים לרוב מסוגים שונים של קרמיקה, ביניהם גם הסוג המפורסם גרניט פורצלן.

למראה טבעי מעורר רושם – בוחרים במרצפות שיש

בחירה במרצפות עשויות משיש הנה בחירה מתאימה לכל מי שחשק ביצירת מראה טבעי מעורר רושם והשראה. זוהי הדרך האולטימטיבית להקנות לדירה שלכם מראה יוקרתי ורומנטי, כזה אשר נראה כי נחלק הישר מן הטבע. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי המחירים הנם גבוהים במיוחד, וכי מדובר בדרגת שחיקה נמוכה כלומר, הן נשחקות בקלות ודורשות עבודת ליטוש מפעם לפעם. כמו כן, בשונה מאריחים מלאכותיים עשויים קרמיקה, את אריחי השיש לא ניתן להדביק על גבי מרצפות קיימות.

גרניט פורצלן – סוג הריצוף המלאכותי המוביל בשוק

סוג הריצוף המלאכותי המוביל והנפוץ ביותר בשוק הנו גרניט פורצלן. מדובר במרצפות אשר עשויות מחומר הפורצלן, אשר ידוע בעמידות הגבוהה שלו בפני שחיקה ושבירה. למרבה ההפתעה, לא מדובר בשילוב של אבן גרניט עם פורצלן, והמילה "גרניט" נועדה רק לייצג את מידת העמידות הגבוהה. אחד האלמנטים אשר הופכים ריצוף גרניט פורצלן לאטרקטיבי במיוחד הנו העובדה שניתן להרכיב אותו על גבי הרצפה הקיימת, כך שאין הכרח לפרק את הריצוף ולהרכיבו מחדש מאפס.

קחו בחשבון את כל ההוצאות הכרוכות בתהליך

כדי לוודא שלא תכניסו את עצמכם אל תוך עול כלכלי כבד מדי, חשוב לקחת בחשבון בעת הבחירה את כל ההוצאות הכרוכות בתהליך. כך למשל, מעבר לבחירת המרצפות עצמן – יש לחשב גם את מחיר ההתקנה שלהן.