איך נבצע ניקיון רהיטים מעץ עתיק בצורה איכותית?

179189065ניקיון איכותי של רהיטים מעץ עתיק יכול להשיב להם את המראה החיוני. פעולה מן הסוג הזה נדרשת אחת למספר חודשים לפחות, בעיקר בריהוט עץ החשוף לפגעי מזג האוויר. יחד עם זאת, כדאי לנצל את הזמן הפנוי ולחדש גם את הרהיטים הנמצאים בתוך הבית. הדבר החשוב ביותר הוא לעקוב אחר ההוראות ולהימנע משימוש בחומרים שאינם עולים בקנה אחד עם סוג העץ. מעבר לכך, תמיד עדיף לנסות חומרים חדשים במקום נסתר ולא בולט. כך ניתן לבדוק כיצד העץ העתיק מגיב לחומר והאם ישנן השלכות או תוצאות לא רצויות.

אלו שתי השיטות העיקריות לחידוש רהיטי עץ:

א. מים פושרים – שימוש במים פושרים מתאים כמעט עבור כל סוגי רהיטי העץ העתיקים. במידת הצורך ניתן לשלב את המים הפושרים עם סבון עדין לשטיפת כלים. שיטת המים מתאימה לרהיטים צבועים או מצופים לכה. היא כוללת ערבוב של המים הפושרים עם חומר הניקוי, טבילה של מטלית רכה בנוזל ומעבר עדין על חלקי העץ. יש להימנע משריטה של העץ העתיק ולעבוד על כל חלק של הרהיט הישן בנפרד.

ב. חומרים ממיסי שומן – הרבה אנשים מעדיפים לנקות רהיטי עץ עם חומרים ממיסי שומן. בקטגוריה זו של חומרים נמצא לדוגמא הספירט הלבן, אותו צריך לערבב יחד עם מעט מים. עוברים על הרהיט ביסודיות מלמעלה למטה, טובלים את המטלית בחומר וסוחטים היטב לפני הניגוב הסופי. עם תום הניקיון יש להמתין לפחות מספר שעות לפני שימוש ברהיט.

מתי צובעים את הרהיט?

עוד פתרון לחידוש רהיטים מעץ עתיק הוא לצבוע אותם בצבעים ייעודיים. את הצביעה ניתן לבצע כאשר הציפוי של הרהיט מתקלף, לאחר שחיקה או בכל מקרה בו מעוניינים לחדש את המקורי. כדאי לרכוש צבע המתאים לרהיטי עץ וגם אותו לנסות באיזור נסתר.

חשוב לייבש לחלוטין את העץ לפני הצביעה ולהשתמש במטלית או במברשת עדינה. במידה ורהיט העץ לא נצבע מעולם, רצוי להעביר עליו שכבת שמן. שכבה זו תגן עליו ותעזור לאיטום מפני חדירת מים.