איך לחמם את הבית לבני המשפחה בבטחה

חימום הבית והצרות שטמונות בו

כל משפחה רוצה לאפשר קיום איכותי ונעים בבית כי אם לא יהיה לנו נעים להיות בסלון או בחדר השינה, איכות החיים שלנו תיפגע משמעותית. כדי שהבית יהיה מוגן ונעים גם בחודשי החורף צריך לשמור על טמפרטורה נעימה אך הבעיה היא שכל פתרונות החימום מכילים חסרונות לא מעטים. הדלקת מזגן אמנם חסכונית באופן יחסי למפזרי חום ותנורים אך לא תמיד חימום של כל הבית מתבקש ותחושת החנק והיובש שהוא יוצר נוראיות. תנורים ומפזרי חום יכולים להיות טובים יותר לחימום נקודתי אך נוכחות של ילדים קטנים תהפוך אותם לסכנה מהלכת.

איך לחמם את הבית לבני המשפחה בבטחה?

• אפשרות החימום הבטוחה ביותר היא רדיאטור. כיצד הרדיאטור מחמם את הבית? הוא מחובר לרשת של צינורות שאם נלך עד סופה, נגלה מאגר מים גדול שמתחמם על ידי סולר לחימום. אותו סולר לחימום מחמם את מאגר המים באמצעות מבער וכך החימום חסכוני הרבה יותר משימוש בחשמל, והמים האלו זורמים ברשת של צינורות עד לרדיאטור ומשם מחממים בצורה נעימה שאינה מסוכנת. גם אם תעמדו ליד הרדיאטור תשימו לב שהוא אינו רותח כמו תנור ולמעשה אלו הם אדי המים שיוצאים מהצינורות ומחממים את האוויר.

• אם כבר החלטתם להתקין מערכת הסקה ביתית שתחמם את הבית באמצעות סולר לחימום כדאי שתשקלו את החימום התת רצפתי. המערכת פועלת באותה צורה אך מקום שהמים יגיעו לרדיאטור ומשם יחמו את האוויר, הצינורות זורמים מתחת לרצפה ומחממים אותה. בצורה כזו לא תגיעו במגע עם החימום ולמעשה הילדים שלכם לא יוכלו לשחק עם שוב אביזר שקשור לפעולה. הרצפה תתחמם ותהיה נעימה ואחרי זמן מה כל הבית יתחמם בחום שיישאר לאורך זמן, גם אחרי שתכבו את המערכת.

תנור חימום בגז

אם החלטתם שסולר לחימום לא יהיה אצלכם בבית בגלל שאתם לא מעוניינים בהתקנה ארוכה ויקרה, תוכלו להשתמש בתנורים אך בגרסה שמונעת על גז. תנור שמונע באופן חשמלי יכול ליצור קצר ובשימוש ארוך הוא יכול לגרום לשריפות. בהתקנת תנור חימום עם גז חשוב לוודא את איכות ההתקנה עם מתקין מוסמך ומנוסה שלא יציב את בני הבית בסיכון ומשם לא רק שהחימום בטוח יותר, הוא הרבה יותר איכותי וזול.