איך להפוך את החצר שלכם לגן של ממש

כאשר מתכננים לבנות בית צמוד קרקע או לעבור לבית כזה יש להעניק מחשבה רבה לא רק לעיצוב הפנים של הבית, אלא גם לחצר הבית. ברוב הבתים צמודי הקרקע נמצא הסלון בקומת הקרקע ובו חלון גדול המשקיף לעבר החצר. כך נוצרת חטיבה אחת הומוגנית שיש להתייחס אליה בעת תכנון העיצוב של הבית. אך לא רק לחלק זה של החצר יש להתייחס, אלא למכלול המרכיבים שלה כדי להפוך אותה לגן פרקטי ואסתטי כאחד.

בחירת ריהוט לגינה

איך עושים זאת?

להלן כמה טיפים לעיצוב החצר על מנת להפוך אותה לגן של ממש. ראשית יש להתייחס לחצר הבית כאל אלמנט חשוב בעיצוב, וכאשר מתכננים את עיצוב הבית יש לקחת בחשבון את עיצוב הגינה גם מבחינה תקציבית. על מנת לעשות זאת נכון יש להתייחס לדברים הבאים:

  1. תכנון פונקציונלי – ראשית יש להגדיר מה רוצים בחצר ולמקם כל דבר במקום שיהיה פרקטי ונגיש ושהמכלול ייצור אווירה אסתטית מרהיבה. כך יש להתייחס למיקום וגודל של בריכת שחיה ביתית, מתקן ג'קוזי גדול, רחבת הדשא, מרפסת אוכל, ערוגות צמחים ופרחים, עצי פרי או נוי וכדומה.
  2. תאורה – כל גינה זקוקה לתאורה כדי שניתן יהיה לעשות בה שימוש בלילה וכדי שניתן יהיה לראות אותה מסלון הבית בלילה. תאורת גינה ניתן לעצב בדרכים שונות ומגוונות החל מתאורת שטיפה חזקה ועד להצבת גופי תאורה מתחת לצמחים ולאורך שבילי הליכה בגינה וכדומה.
  3. בחירת ריהוט ואלמנטים לקישוט הגינה – גם בחירת ריהוט לגן היא חלק מהעיצוב שלו וכך גם לגבי פרטי קישוט כגון: פסלים, עמודי תאורה מעוצבים, בריכות מים או דגים, מפלי מים זורמים, דקים להליכה נוחה בגינה, גדרות לערוגות הצמחים השונות וכדומה.