איזה ריהוט רטרו אתם רוכשים לבית?

אין ספק שמילת המפתח בשנים האחרונות, בכל מה שנוגע לבחירת הריהוט הביתי זהו הרטרו. במילים אחרות, במקום לבחור את מה שעדכני, אנשים רוצים לבחור את הריהוט שהיה פופולרי בשנות ה 60, 70, 80 ואפילו שנות ה 90. אחרי הכל – אם זה היה יפה פעם, למה שזה לא יהיה יפה היום? האופנה של ריהוט רטרו כובשת את השוק הביתי, ואנשים רצים לכל מיני שווקים, ורוצים לבחור ריהוט שיהיה כמה שיותר רטרו – משעוני קיר ועד לספות וינטג'. משולחנות אוכל עתיקים ועד לכסאות שנראים כאילו הם יצאו מסרט ישן. מכל מקום, חשוב מאד לדעת איך בוחרים את הריהוט שיהיה מצד אחד רטרו, ומצד שני איכותי וגם יפה.

כל הכללים לבחירת הריהוט

איזה עשור בוחרים? – יש אנשים שחושבים שאם הם בוחרים ריהוט רטרו, הם יכולים להתחיל ליצור שעטנז של פריטי ריהוט מכל 70 השנה האחרונות. כך אפשר למצוא לעתים בתים שיש בהם ספות משנות ה 30, לצד טלוויזיה שנראית כאילו היא משנות ה 80, ושולחן האוכל נראה משנות ה 60. על הנייר זה אולי נשמע יפה, אבל בפועל זה יוצר אי סדר בעין, וכל קונספט הרטרו הולך לאיבוד. במקום זה, כדאי להתמקד בעשור מסוים. אפשר מפעם לפעם לתבל אולי עם חפץ קטן מעשור אחר, אבל כדאי שתבחרו קונספט כללי לבחירת הרהיטים שלכם.

וינטאגמקורי או ברוח התקופה? – בבואכם לבחור ריהוט רטרו, אתם תיתקלו תמיד בדילמה הנצחית – האם כדאי לבחור ריהוט עתיק שבאמת הורכב לפני 50 שנה, או שאתם תרכשו ריהוט חדש, שהעיצוב שלו הוא בסגנון רטרו? יש לזכור שכאשר אתם הולכים לשווקים של יד שניה, ומציעים לכם את הריהוט הישן, לרוב אין עליו אחריות, אי אפשר לדעת מי עומד מאחוריו, ואתם אפילו לא יודעים באמת ממתי הוא. לכן, כדאי להעדיף ריהוט חדש, עם עיצוב רטרו, שעליו תוכלו לקבל אחריות מלאה, ולדעת מהו טיבו.

להשקיע בריהוט חוץ – ביחד עם הקונספט של הריהוט הישן, יש עוד אופנה שחוזרת אלינו, והיא המרפסת. המרפסת הייתה נפוצה מאד עד שנות ה 80, עד שהתחילו לסגור מרפסות לטובת חדר נוסף. בשנים האחרונות אנשים גילו מחדש את היתרונות של מרפסת גדולה מרווחת ואוורירית. לכן, כדאי להתמקד גם בבחירת הריהוט המתאים למרפסת, שיהיה בניחוח של טעם.

הרהיט שעושה הבדל – חשוב לזכור שלפעמים החיפוש אחר מערכת הריהוט המלאה יכול להיות מאתגר, ולכן לא צריך בהתחלה לחפש את כל הרהיטים בבת אחת. במקום זה, חפשו רהיט אחד שידליק אתכם, ומכאן תוכלו למצוא את הרהיטים האחרים בעקבותיו.

קחו לעצמכם זמן

זכרו שבכל מקרה, הבחירה בריהוט הרטרו, צריכה להיעשות בזמן המתאים, ועליכם להקדיש לכך את תשומת הלב המתאימה. רצוי לסקור מספר סוגים שונים של ריהוט רטרו, לשים לב כיצד העיצוב שלהם ישתלב בתוך הבית שלכם, לבדוק שילובים של צבעים שונים, וכמובן להשוות מחירים – וכך תוכלו ליהנות מעיצוב שיחזיר אתכם לעבר, עם הפנים לעתיד.

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *