ריהוט למסעדות – נוח, עמיד ומעוצב

Medersa (Madrasa) Ben Youssef chairs

כמו בכל ענפי הריהוט, גם ריהוט למסעדות עבר שדרוג והתחדשות בשנים האחרונות. אם בעבר ריהוט למסעדות היה סטנדרטי והקו המנחה ברכישתם היה פשטות ועמידות, הרי שהיום מדובר באין ספור פרטי ריהוט מעוצבים המתאימים למסעדות ובתי קפה מסוגים שונים המאפשרים לבעלי המקום לעצב אותו בדרך המקורית שלהם. ריהוט למסעדות מהווה את החלק העיקרי והבולט ביותר בעיצוב המסעדה, ולכן רבים מתחילים את העיצוב מבחירת הריהוט ומסדרים את כל היתר מסביבו.

ריהוט למסעדות זו השקעה גדולה ואחד מתקציבי הקמת המסעדה הגדולים ביותר. כל מסעדה ובית אוכל מכל סוג שהוא, בית קפה, פיצריה או מסעדת פועלים זקוקים לריהוט על מנת לארח את הלקוחות שלהם, ומדובר בפרטי ריהוט שונים ורבים כמו:
• שולחנות
• כסאות
• דלפק הוצאת האוכל
• ארונות לאחסון מפיות, מלחיות, סכו"ם וכדומה
• סטנדים לעיתונים
• בר משקאות
• כסאות בר

כיצד לרכוש ריהוט למסעדות

מכיוון שריהוט למסעדות הינו סעיף תקציבי יקר יש להקפיד על כמה דברים חשובים כאשר מחפשים ריהוט כזה. בראש ובראשונה יש להתאים את הריהוט לאופי המקום, לסוג המאכלים ולאווירה שרוצים ליצור במסעדה. כמו בהצגת תיאטרון שבה מה שקובע הוא המחזה עצמו, במסעדות מה שקובע הוא התפריט. התפריט קובע למעשה את אופי המסעדה ואת הסגנון שלה, וממנו נגזרים כל יתר האלמנטים הקשורים בהקמת המסעדה לרבות ריהוט למסעדות.

מסעדות בעלות אופי איטלקי, צמחוני, אסיאתי, צרפתי, עממי, גריל ובשרים וכדומה שונות גם במראה שלהן ולא רק בתפריט שלהן. את המראה קובע עיצוב המסעדה ובראשו הריהוט הנבחר. מסעדה עם תפריט אסיאתי תרצה לרהט את המסעדה בפרטי ריהוט מיובאים מהמזרח או המתאימים לסוג האוכל המוגש, וכך לגבי כל סגנון אוכל אחר.
מעבר להתאמה בין התפריט למראה המסעדה על המקום להיות מעוצב באופן מרהיב ולעיתים ניתן להכנס למסעדה שהעיצוב שלה אינו משקף את סוג המאכלים, אלא שנבחר עיצוב מודרני שמשלב אלמנטים הממקדים את תשומת הלב במקור האוכל. זו יכולה להיות מסעדה יפנית המעוצבת עם ריהוט למסעדות בעל קווים ישרים ומאד מינימליסטיים שאולי לא אומרים הרבה על יפן, אבל על הקירות יהיו תלויים ציורים בסגנון ועם כיתוב יפני וכיוצא בזאת.
דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא נושא הנוחות והעמידות. לא משנה איזה ריהוט למסעדות אתם בוחרים יש לנסות ולבדוק אותו היטב כדי לוודא שנוח להשתמש בו. אחד הדברים שגורמים לאנשים לא לחזור למסעדה, גם אם אהבו את האוכל שלה, הוא חוסר נוחות בזמן האוכל. לכן, על ריהוט מסעדות להיות יציב, עמיד ומאד נוח לשימוש, וזאת מעבר להתאמתו לסגנון ועיצוב המקום. חשוב לזכור כי בריהוט של מסעדות נעשה שימוש כל הזמן והוא מועד לפורענויות של עובדים ושל האורחים. דברים נופלים ונשפכים על הריהוט, אנשים נתקלים בהם או נשענים עליהם ועל ידי כך גורמים לשחיקה מהירה שלהם. יש לוודא כי ריהוט למסעדות בנוי חזק על מנת שיהיה עמיד לתקופה ארוכה.
מסעדה היא מקום בילוי, וכך יש להתייחס לעיצוב המקום ובחירת הריהוט. אנשים שמגיעים למסעדה באים כדי ליהנות מאוכל ואווירה טובים. על הריהוט לספק את האווירה והנוחות, ועל הטבח לספק את המאכלים הטעימים.

 אולי יעניין אותך לקרוא גם על ריהוט לחצר

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *